- социален работник – 2 бр. на 8 часов работен ден;
- психолог – 1 бр. на 8 часов работен ден;
- логопед – 1 бр. на 4 часов работен ден;
- рехабилитатор – 1 бр. на 4 часов работен ден;
- специален педагог – 1 бр. на 4 часов работен ден.
Основни задължения на длъжностите:
- Социален работник
Работа по случай, работа в общността, мобилна социална работа, информиране, консултиране, застъпничество, посредничество, обучение в придобиване на умения, насочване на деца и лица от етническите общности.
- Психолог
Предоставяне на групово и индивидуално консултиране по отношение наблюдавани психологически проблеми в развитието на детето, кризисни интервенции или поведенчески трудности, както и участие в групи за родителска подкрепа и взаимопомощ.
- Логопед
Предоставяне на специализирани услуги към деца със затруднения в речевото развитие. Извършване на възпитателно – корекционна дейност с деца–потребители.
- Рехабилитатор
Извършване на рехабилитационни процедури и манипулации за подобряване и възстановяване на увредените функции и засегнати части на клиентите, с цел постигане на самостоятелност и независимост в ежедневния живот.
- Специален педагог
Формиране на умения и навици у децата, за повишаване на училищната им готовност за включване в образователната система, стимулиране на тяхното интелектуално развитие с цел успешна адаптация и реализация.
Изисквания към кандидатите:
За длъжност “Социален работник”
се изисква завършено висше образование, минимална образователна степен “бакалавър” в специалностите :„Социални дейности”, „Социална педагогика”,
„Социална работа с деца и семейства” или друго направление със социална насоченост;
- Да имат нагласа и чувствителност към работа и общуване с деца и лица от различни
етноси;
- Да притежават емоционална зрялост;
- Да притежават умения за екипна работа;
- Приоритетно ще се одобряват кандидати, които имат и опит в работа в мултикултурна
среда, както и желание за развитие на допълнителни умения.
- Да притежават познания за нормативни документи - Закона за социалните услуги,
Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги, Закона за закрила на детето, Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето, Наредба за качеството на социалните услуги, нормативните актове в областта на здравната грижа за деца и предучилищната подготовка, както и други вътрешни нормативни актове на организацията.
За длъжност „Психолог“
се изисква завършено висше образование, минимална образователна степен “бакалавър” в специалностите „Психология“;
- Да притежават умения за изготвяне на психологични характеристики на деца и изследване на психичното развитие на всяко дете, насочено към услугата;
- Да имат нагласа и чувствителност за регулярни посещения на домовете на децата с увреждане съгласно индивидуалния им план;
- Да притежават умения за разработване и прилагане на подходящи планове за психологически намеси, които са фокусирани върху детето, съобразени с възраст и увреждане;
- Да притежават познания за нормативни документи - Закона за социалните услуги,
Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги, Закона за закрила на детето, Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето, Наредба за качеството на социалните услуги, нормативните актове в областта на здравната грижа за деца и предучилищната подготовка, както и други вътрешни нормативни актове на организацията.
За длъжност „Логопед“
се изисква завършено висше образование, минимална образователна степен “бакалавър” в специалностите „Логопедия“, „Логопедагогика“, „Медицинска речева и езикова патология“, „Сурдопедагогика“, или други приравнени специалности и квалификации;
- Да имат нагласа към работа в общността за повишаване на чувствителността по нуждите на децата в ранна детска възраст и идентифициране на семейства, които се нуждаят от подкрепа за гарантиране на сигурна грижа за децата;
- Да притежават умения да проучват и анализират индивидуалните потребности на децата с увреждания и родителите им;
- Да притежават умения за самостоятелна и екипна работа;
- Да притежават умения за предоставяне на логопедични услуги за деца.
- Да притежават познания за нормативни документи - Закона за социалните услуги,
Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги, Закона за закрила на детето, Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето, Наредба за качеството на социалните услуги, нормативните актове в областта на здравната грижа за деца и предучилищната подготовка, както и други вътрешни нормативни актове на организацията.
За длъжност „Рехабилитатор“
се изисква завършено висше образование, минимална образователна степен “бакалавър” в специалностите „Рехабилитатор/кинезитерапевт”;
- Да имат нагласа и чувствителност за посещения в отделенията за новородени в болниците с цел информиране и консултиране на родители на новородени деца с увреждане или проблеми в развитието;
- Да притежават умения за разработване на кинезитерапевтични програми, обучителни и информационни материали за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми в развитието;
- Да притежават умения за индивидуално консултиране на родители, включително и чрез работа на терен, посещения в домовете и предоставяне на разработени обучителни и информационни материали;
- Да притежават умения за самостоятелна и екипна работа.
- Да притежават познания за нормативни документи - Закона за социалните услуги,
Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги, Закона за закрила на детето, Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето, Наредба за качеството на социалните услуги, нормативните актове в областта на здравната грижа за деца и предучилищната подготовка, както и други вътрешни нормативни актове на организацията.
За длъжност „Специален педагог“
се изисква завършено висше образование, минимална образователна степен “бакалавър” в специалностите „Специална педагогика” или други приравнени специалности и квалификации;
- Да притежават съобразителност към възрастовите особености на децата и с образователните им потребности, като използва подходящи образователни стратегии, методи и техники;
- Да притежават умения за установяване на образователни потребности и дефицити на децата, планира и организира тяхното компенсиране;
- Да имат нагласа и чувствителност да дават консултации и изготвя индивидуални комплекси за работа в домашни условия;
- Да притежават умения за организация и водене на занимателни и игрови дейности с децата;
- Да притежават умения за участие в мултидисциплинарни екипи.
- Да притежават познания за нормативни документи - Закона за социалните услуги,
Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги, Закона за закрила на детето, Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето, Наредба за качеството на социалните услуги, нормативните актове в областта на здравната грижа за деца и предучилищната подготовка, както и други вътрешни нормативни актове на организацията.
Необходими документи за кандидатстване:
- заявление до Директора на Център за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства”Зона ЗаКрила“ - Монтана;
- автобиография;
- копие на диплом за завършено образование;
- сертификати и препоръки по желание на кандидата.
Начин и срокове за кандидатстване:
Етап I - Подбор по документи
Образци на документите може да се получат на същото място или от сайта на Община Монтана. Всяко постъпило заявление за участие в подбора в рамките на обявения срок се разглежда от комисия, определена със заповед на кмета на община Монтана
в срок от 27.08.2025 г. до 04.09.2025 г. включително
Кандидатите следва да подадат необходимите документи в сградата на Община Монтана,
стая 102, гише № 1 от 8,00 до 17,00 часа
Разглеждане на документите на 05.09.2025 г.
Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати, както и датата, часа и мястото на провеждане на събеседването ще бъдат обявени на интернет страницата на Община Монтана.
Етап II - Събеседване
Провеждане на събеседване с допуснатите кандидати на 08 и 09.09.2025 г.
След приключване на втория етап от подбора, комисията съставя протокол и обявява резултатите от провеждането на събеседването. На интернет страницата на Община Монтана ще бъдат публикувани списъците на класираните кандидати получили необходимия брой точки за заемане на обявените работни места и списък на резервните кандидатите, показали резултат над определения минимум за длъжността. Комисията взема своите решения за одобрените кандидати, като дава равни възможности на всички, без ограничение на пол, вероизповедание, етническа принадлежност, семейно положение, възраст, сексуална ориентация и др.
Одобрените кандидати се назначават на работа по трудов договор, считано от 15.09.2025 г., съгласно разпоредбите на Кодекса на труда.