Образователната виртуалната реалност донесе признание на гимназист от Монтана

08.10.2018

johnatanasov5Виртуален учител е първият от трите проекта, с които Антоан Георгиев от 11 клас на Природа-математическата гимназия в Монтана кандидатства за награда Джон Атанасов в категория „Дебют в компютърните науки”. Проектът е разработен в колаборация Алекс Цветанов  от Софийска математическа гимназия.  Двамата  създават виртуална среда, в която  учител отговаря на зададени на глас въпроси. В демонстрацията са използвани знания от  областта на географията. Разработването на интелигентния продукт е отнело 7 месеца.

 Вторият  проект на Антоан е също игра, в която предната камера на смартфона сканира ръката на притежателя му , разпознава я и така позволява маркиране на определени обекти във виртуална реалност.

И третият проект е разработен като  игра, в която се изследва човешкото поведение. Базирана е на теорията на психолога Джордж Милър, според която работещата памет на човешкия мозък може да запомни от пет до девет елемента максимум. Изводът при тестването на играта показва, че във виртуалната реалност нашия капацитет е  по-нисък, казва Антоан.  

За  проектите си  Антоан получи от президента Румен Радев  сертификат за отлично представяне в категория „Дебют в компютърните науки” на годишните награди „Джон Атанасов” . Такъв сертификат се връчва за първа година.  За постижението си днес гимназистът от Монтана бе приет от заместник-кмета Тихомир Антонов, които го поздрави от името на кмета Златко Живков.

Преподавателите на Антоан по информатика са Илиян Цанков и Цветан Стоянов. Негови научни ръководители са Красимир Асенов също от  Природо -математическата гимназия в Монтана и доцент д-р Златогор Минчев от Института по математика и информатика.  От всичките си проекти дотук Антоан иска да създаде платформа от мини игри и това е предстоящия му проект.

Антоан Георгиев:

DSC_1261



Линк









Анкета

Ще Ви засегне ли световната финансова криза?

Виж резултатите

Loading ... Loading ...